Leasing

Hvordan balanseres IT-budsjettet i bedriften din?

La Dustin hjelpe deg med å få optimal balanse mellom TCO og risiko uten at du mister fleksibiliteten

IT-økonomi er mange ting, men det er alltid viktig å ha den rette partneren som hjelper virksomheten din. Det å ligge i forkant og ha den rette strategien vil gi virksomheten din muligheten til å skape et handlingsrom for vekst uten å binde unødig kapital i nødvendige produkter som ikke gir umiddelbar gevinst i virksomheten. Med den rette innsikten kan du planlegge og finne den rette balansen der virksomheten fortsatt har full kontroll og bevarer fleksibiliteten.

Viktige elementer innen IT-økonomi:

Totale eierkostnader (TCO)

Finne den rette finansielle løsningen med utgangspunkt i behov og krav. Dette kan være en blanding av produkter og relevante tjenester som kan redusere risiko og kostnader i perioden

Risiko

Sikre en budsjettmessig trygghet gjennom en transparent løsning. Ingen uforutsette kostnader i perioden. Enkel håndtering ved End Of Lease.

Skalerbarhet

Den rette løsningen gjør at bedriften enkelt kan oppgradere ved behov.

IT-strategi

Den rette IT-strategien gir virksomheten friheten til å vokse, og dette kan skapes gjennom en forutsigbar leasingmodell med en standardisering av IT-plattformen. Den rette strategien gir også ro til å løse andre utfordringer når «the basics works».

Livssyklus

Ved å utnytte mulighetene i en leasingmodell, kan du sikre at medarbeiderne alltid jobber med oppdatert utstyr. Dette kan f.eks. sikres gjennom en As A Service-avtale på maskinvare.

Kontantstrøm

Cash is King – det er et velkjent uttrykk. Det er viktig å bruke selskapets kapital på det som bidrar til å drive virksomheten fremover. Det er ingen grunn til å binde kapital i utstyr som faller i verdi. Fokus på avkastning på investering (ROI).

Miljø/Take Back

Fokus på ansvarlig behandling av utstyr etter endt livssyklus. Mye IT-utstyr har flere livssykluser, og her er riktig take back-modell viktig. Den skal inneholde forsvarlig håndtering, datasletting og ikke minst fokus på «second life».

End of Lease (EOL)

Det er viktig at virksomheten definerer hva som skal skje med utstyret når perioden er over. Allerede mellom 3–6 måneder før avtalen utløper vil Dustin gå i dialog om hva som skal skje med det nåværende utstyret, og finne en eventuell ny løsning.

Rammeavtale

En rammeavtale gir bedriften din større handlingsrom. Du bestiller på vanlig måte, og produktene legges til eksisterende rammeavtale og vilkår. Med en rammeavtale slipper bedriften å opprette nye leasingavtaler for hvert innkjøp. Vi gjør det enkelt for deg og bedriften din!

iPhone 13 128GB

  • Pris på web: 7 849,- ekskl. mva
  • Bindingstid: 24 mnd.
  • Pris per måned: 272,-

Totalpris med finansiering:
6 528,-

Du sparer totalt: 1 321,-

iPad 9. Gen. 10.2” 64GB WiFi

  • Pris på web: 3 199,- ekskl. mva
  • Bindingstid: 24 mnd.
  • Pris per måned: 102,-

Totalpris med finansiering:
2 448,-

Du sparer totalt: 751,-

MacBook Pro 14.2” M1 Pro 16GB/512GB

  • Pris på web: 18 799,- ekskl. mva
  • Bindingstid: 36 mnd.
  • Pris per måned: 448,-

Totalpris med finansiering:
16 128,-

Du sparer totalt: 2 671,-

Apple Financial Services

Finansiering som er skreddersydd for virksomheten din

Apple-produktene passer perfekt til en rammeavtale eller leasingmodell, ettersom Apple-produktene har en høy restverdi som bidrar til å sikre en lav månedlig kostnad. I tillegg blir operativsystem og sikkerhet løpende oppdatert i flere år fremover, slik at det er flere livssykluser i ett og samme produkt. Dette påvirker ikke bare restverdien, men gir også et mer bærekraftig produkt.

Fleksible oppgraderingsmuligheter

Apple Financial Services gir deg muligheten til å gjøre endringer etter hvert som bedriftens behov endrer seg. Kundevennlige muligheter ved periodens opphør kan omfatte:

  • Delvis overtakelse eller retur – kjøp, returner eller oppdater enheter på en måte som passer virksomheten din.
  • Månedlige forlengelser – bytt til en månedsavtale etter den opprinnelige perioden uten å forplikte dere i lang tid.
  • Enkel retur – emballasje og forhåndsbetalt forsendelse ved periodeslutt.
  • Retur av tilsvarende produkt – du trenger ikke å bekymre deg for de originale serienumrene.
  • Mulighet for fradrag for enheter – få fradrag for manglende eller skadede enheter (etter avtale ved periodestart).
  • Mulighet for tidlig oppdatering – oppgrader til de nyeste Apple-enhetene før periodeslutt.
  • Høy brukertilpasning – Apple Financial Services kan tilpasses virksomheten din.

Innovative finansieringsløsninger

Apple-produkter er bygd for å vare lenge og har en høy restverdi, noe som gjør dem til en klok investering. Apple Financial Services innarbeider og garanterer produktenes fremtidige verdi på forhånd for å skape de beste finansielle løsningene for virksomheten din. Mulighetene omfatter:

  • Tidlig oppdatering – oppgrader til de nyeste enhetene uten ekstra kostnad.
  • Garantert tilbakekjøp – Apple Financial Services aksepterer å kjøpe enheter tilbake i god stand etter Apples skjønn ved periodens opphør, med en garantert tilbakekjøpsverdi før dere underskriver avtalen.
  • Betaling av full pris på én gang – én forhåndsbetaling dekker hele implementeringen.
  • Skreddersydde løsninger – betalingsstrukturer og vilkår kan tilpasses budsjettet i opptil 5 år.

Enkle og tydelige avtaler

Få teknologien dere trenger på en enkel, fleksibel og behagelig måte:

  • Enkel dokumentasjon
  • Intet press for å beslutte hva som skal se ved periodens opphør – først 30 dager før avtalen utløper
  • Ingen gebyrer for manglende eller skadede ledninger, kontakter eller etuier til iPad ved periodens opphør
  • Ingen behandlingsgebyrer eller vedlikeholdskostnader ved leasing.