We keep big businesses moving

Siden 1984 har vi levert IT-produkter. Men i likhet med IT, forandrer vi oss. I dag leverer vi skalerbare IT-løsninger til storbedrifter.

Dustins storkundeteam

For større kunder og leveringsavtaler plukker Dustin alltid ut et kundeteam for å optimalisere kvaliteten på levering og logistikk.

Sammen med kunden velger vi dedikerte personer for hvert forretningsområde og alle relevante avdelinger.

  • Kundeansvarlig og forretningsrettet prosjektleder Key Account Manager
  • Leveringsavtale- og informasjonsansvarlig
  • Klienttjenesteansvarlig
  • E-kilde ansvarlig
  • Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
  • Innkommende ordre/bestillingsteam, dedikerte inne-selgere på en egen linje for telefon, e-post, faks, nett og nettbestillinger
  • Leveringsavtale- og informasjonsansvarlig
  • Back Office Support team, support, service, retur- og garantisaker
  • Funksjonsansvarlig for web- og startside
  • Logistikk-, leverings- og serviceteam (Dustin-lageret i Rosersberg)
  • Kvalitet-, miljø- og etikkansvarlig
  • Produkt- og løsningsspesialistteam: rådgivere & arkitekter, dedikerte på alle områder: Datasenter, nettverk, sikkerhet, server og lagring, Skytjenester (SaaS, PaaS, IaaS), Mobility, Apple, Print/MFP/dokumentflyt.

Effektiv distribusjon

Vår logistikkløsning bygger på vårt skreddersydde logistikksenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg.

Derfra leverer vi mer enn 1,5 millioner pakker hvert år, og 90% av dem kommer frem til kundene dagen etter bestilling. Med oss slipper du derfor å få forskjellige leveringer fra forskjellige leverandører til forskjellige tidspunkt.

Integrert i logistikksenteret finnes også et konfigurasjonssenter der vi kan forberede utstyr for bruk direkte ved levering, uten at leveringstiden forlenges.

3 leveringskanaler:

  • Fra vårt eget lager i Rosersberg
  • Fra de store distributørene
  • Direkte fra produsenter

Distribusjonsprosess



Bestilling på nett

Tydelig leveringsstatus



Plukking og pakking

Håndterer 15 000–18 000 produkter hver dag



Konfigurering

Konfigurasjonstjenester som utpakking, bildelading og DEP



Transport

Over 90% av leveransene kommer fram dagen etter bestilling



Gjenbruk

Gjenbruk med trygg sletting, resirkulering eller videresalg

Våre tjenester og løsninger

Gjennom oppkjøp av en rekke selskaper i Norden og Nederland som er spesialiserte innen nettverk, sikkerhet, lagring, lisenser, IT-drift, mobilitet, print og klient, kan vi tilby helhetsløsninger for både maskinvare og kundeunike tjenester.

Les mer

Vi hjelper bedrifter med

En IT-infrastruktur til å stole på

Sikkerhet på alle områder

En IT-plan for fremtiden

En fleksibel arbeidsplass

Løsninger til å vokse med

Enklere IT: innkjøp, fakturering, lisenshåndtering og support

Sammen med en rekke smarte tilleggstjenester som EDI, lisenshåndtering, finansieringsløsninger, førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilby deg en mye enklere IT-hverdag.

Les mer

Finansiering

Leie- eller rammeavtale. Et lønnsomt alternativ til kontantkjøp.

For de fleste bedrifter er det bruk, ikke eierskap, av IT-utstyr som skaper verdi i virksomheten. Samtidig bør selskapets penger være tilgjengelig for investeringer som kan gi avkastning på kort og lang sikt. Av blant annet disse grunnene, velger mange bedrifter å leie IT-utstyr hos oss i stedet for å kjøpe det kontant. Å leie er lønnsomt fordi det sparer både tid og penger.

Hos Dustin kan du finansiere alle dine innkjøp, fra maskinvare og programvare til tjenester og løsninger. Avhengig av innkjøpene dine i løpet av et år, tilbyr vi to finansieringsmuligheter:

Hvem?

For alle som ikke vil eie IT-utstyr.

Hvordan?

Du søker om en leieavtale i kassen på dustin.no. Du velger om du vil leie i 24 eller 36 måneder. Etter godkjent kredittvurdering, vil du få en leieavtale via e-post for signering. Alt er klart innen et minutt.

Hvorfor?

Ingen kontantbetaling, og leieavtalen påvirker ikke selskapets andre kreditter. Du kan benytte deg av bankens kredittramme til andre investeringer. Enkel administrering når alle innkjøp er samlet i en avtale. Oversikt over kostnader med en faktura per betalingsperiode. Oppretthold likviditet og soliditet.

Etterpå?

Etter kontraktsperioden kan du velge å returnere utstyret eller erstatte det med nytt. Det gamle utstyret identifiseres, slettes og resirkuleres/gjenbrukes på en miljøvennlig og sertifisert måte. Du kan også velge å fortsette å leie utstyret eller kjøpe det til gjeldende markedsverdien.

Hvem?

For alle våre kunder som finansierer minst 300 000 NOK per år.

Hvordan?

Bedriften inngår en avtale med en avtalt grense på minst 6 måneder, finansiering for 24 eller 36 måneder. Alle ordrene samles og starter kvartalsvis.

Hvorfor?

I tillegg til fordelene som en leieavtale tilbyr, gir en rammeavtale også enklere administrering takket være færre fakturaer (fakturering skjer en gang i kvartalet). Bedre cashflow og kredittid.

Etterpå?

Etter kontraktsperioden kan du velge å returnere utstyret eller erstatte det med nytt. Det gamle utstyret identifiseres, slettes og resirkuleres/gjenbrukes på en miljøvennlig og sertifisert måte. Du kan også velge å fortsette å leie utstyret eller kjøpe det til gjeldende markedsverdi.

Hvordan vi løser store utfordringer

Norlandia

For barnehage- og omsorgsselskapet Norlandia er det grunnleggende at alle enhetene deres har en god digital plattform. Alt fra datamaskiner til 3D-skrivere. Før var IT-utstyret varierende og vanskelig å vedlikeholde. En skreddersydd nettbutikk fra Dustin ble løsningen.

Les mer

Health & Fitness Nordic

Les mer om hvorfor Health & Fitness Nordic med varemerkene SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, SAFE og HiYoga valgte Dustin fo rå levere alle klientene i tillegg til infrastruktur og Azure-tjenester.

Les mer

Apotek1 Gruppen

Apotek1 Gruppen digitaliserte virksomheten sin med Dustin som partner.

Les mer

Noen av kundene våre

Med Dustin kan du føle deg trygg med en sterk etisk kodeks og dype røtter i bærekraftinitiativer.



Ansvarlig produksjon

Mål: 100 prosent av våre leverandører, der det totale innkjøpsvolumet overstiger 200.000 kroner eller tilsvarende per år, vil påta seg forpliktelsene i Dustins adferdskodeks for leverandører.



Reduserer klimapåvirkning

Mål: Vi vil redusere vår klimapåvirkning med 40 prosent innen 2020 sammenlignet med 2014/15.



Ansvarlig ressursbruk

Mål: Vi vil ha resirkulert 140.000 solgte produkter innen 2020.



Forretningsetikk og korrupsjon

Mål: 100 prosent av våre forretningsområder skal gjennomgå en risikovurdering av forretningsetikk og antikorrupsjon. 100 prosent av rapporterte hendelser skal følges opp.



Mangfold og likestilling

Mål: Dustin arbeider kontinuerlig for å oppnå en jevn kjønnsbalanse på alle nivåer i organisasjonen. Målet vårt er å oppnå en 40/60 kjønnsbalanse (kvinner/menn) i løpet av 2020.

Ansvarlig ressursbruk

Datamaskiner, mobiler og andre IT-produkter som vi tar tilbake og som kan brukes, får ofte et nytt liv hos andre bedrifter, i skoler eller hos privatpersoner. De produktene som ikke fungerer, resirkuleres på en ansvarlig måte.

Gjenbruk

Å gjenbruke elektronikk er bra for miljøet og lønnsomt for bedrifter. Derfor har Dustin utviklet en gjenbrukstjeneste der vi gir gamle IT-produkter muligheten til et nytt liv.

Tjenesten har blant annet fordoblet antall gjenbrukte produkter i løpet av fjoråret, og til dags dato har 64 288 produkter blitt gjenbrukt siden 2014/15.

Forest

Miljø og bærekraft

Som en av de ledende IT-leverandørene i Norden, har vi mulighet for å bidra til en bærekraftig samfunnsutvikling; økologisk, økonomisk og sosialt. Skritt for skritt strever vi etter å redusere vår egen, våre kunders og leverandørers påvirkning på klima og mennesker.

En viktig satsing for oss er de fabrikkinspeksjoner vi foretar, både blant de fabrikker som produserer Dustins egne produkter, men også for å sikre at våre leverandører etterlever våre krav.
Les vår bærekraftsrapport her

Etik

Vår visjon er å være kundens førstevalg og å sette standarden for effektiv IT. For å være et pålitelig selskap arbeider vi kontinuerlig på en etisk og ansvarlig måte med en åpen og gjennomsiktig dialog med våre interessenter.

Dustins oppførselskode inneholder våre verdier og forretningsprinsipper og beskriver vårt engasjement for å gjøre forretninger på en ansvarlig, effektivt og transparent måte.

Les vår oppførselskode her

Trender og nyheter
Slik kan IT-bransjen bli bedre på inkludering

I datamaskinens barndom var de fleste som skrev programkoder kvinner. Til tross for dette er IT-bransjen i Skandinavia som helhet mannsdominert. Å endre på dette, og bli mer inkluderende har mange fordeler. Slik kan du tenke.

12 januar 2018
Trender og nyheter
Inspeksjoner bidrar til bedre arbeidsforhold

Dustin gjennomfører inspeksjoner for å sikre at produkter de lanserer under eget varemerke, blir fremstilt på en etisk og ansvarlig måte. Satsingen har allerede ført til at fem fabrikker i Kina nå forbedrer arbeidsforholdene.

16 mai 2017
Arbeidsplass
Slutt på bruk og kast

Elektronisk avfall er den raskest voksende avfallstypen i verden, og det gjenvinnes ofte på en måte som er skadelig både for mennesker og miljø. Hvordan kan vi gjøre elektronikken mer bærekraftig? Svaret er å tenke sirkulært.

14 september 2015
Infrastruktur
GUIDE: Alle fordelene med SAM

Software Asset Management, eller SAM, gir deg full oversikt over virksomhetens lisenser, men også en rekke andre fordeler. I denne veiledningen forteller vi hvordan virksomheten kan komme i gang med SAM.

14 april 2020
Arbeidsplass
Ekspertens tips: Tenk på dette når du jobber hjemmefra

Strukturer dagen din, vis at du er tilgjengelig og tenk på det sosiale. Vår IT-konsulent Fredrik Hansson deler sine tips for hva du kan tenke på når du jobber på distanse.

13 mars 2020
Arbeidsplass
Klienthåndtering er en viktig del av IT-sikkerheten

Stadig flere tilkoblede enheter som brukes både privat og på jobb tvinger bedriftene til å modernisere klienthåndteringen. Ellers risikerer man at IT-sikkerheten får lide.

31 januar 2020
Arbeidsplass
Slik legger du grunnlaget for bedriftens IT-sikkerhetsarbeid

IT-sikkerhetstruslene blir enda flere når cyberkriminelle profesjonaliseres. I dag er ikke spørsmålet om din bedrift kommer til å rammes, men når. Vi guider deg til både teknologien og prinsippene bak et moderne IT-sikkerhetssystem.

24 januar 2020
Infrastruktur
Digital analyse for bedre beslutninger

For Nord-Europas største utdanningsbedrift er IT-strategien avgjørende for AcadeMedias suksess. Petter Hallman, CIO, forteller hvordan de jobber med digitale læremidler og hvorfor de bruker data for å øke kvaliteten og kundetilfredsheten.

20 januar 2020
Arbeidsplass
Trendrapport: Collaboration

En verdensomspennende utvikling er i gang med pådriv fra de yngre generasjonene. Før var kunnskap det samme som makt og ble sparsommelig delt.

26 november 2019
Arbeidsplass
Trendrapport: Workplace

De nye generasjonenes inntog på arbeidsmarkedet og en akselererende teknologisk utvikling rundt i verden. Ta en titt på trendrapporten vår Workplace og lær deg mer om framtidens arbeidsplass.

26 november 2019
Infrastruktur
Trendrapport: Cloud

I den digitale verden er mer eller mindre alt tilkoblet skyen. Spørsmålet er ikke lengre om bedrifter skal overføre hele eller deler av sin IT til skyen, men i hvilken grad. Ta en titt på trendrapporten vår Cloud og lær deg mer.

26 november 2019
Infrastruktur
Så mye koster et hackerangrep

30 millioner kroner. Så mye koster et gjennomsnittlig datainnbrudd ifølge den nyeste studien fra Ponemon Institute. Risikoen for å bli rammet er større enn noensinne, men med rett beskyttelse kan du minimere den betydelig.

23 september 2019
Infrastruktur
White paper: Digitalisering, automatisering og innovasjon gjennom hyperkonvergert infrastruktur

IT-organisasjoner trenger å kunne håndtere raske forandringer. Vil du lære mer om hvordan du skaper rom for innovasjon? Les vårt white paper «Digitalisering, automatisering og innovasjon gjennom hyperkonvergert infrastruktur».

19 september 2019
Infrastruktur
Shadow IT - Hva er det og hvordan skjer det?

Shadow IT kalles IT-prosjektet som håndteres utenfor bedriftens IT-avdeling, eller uten at IT-avdelingen vet hva som skjer. Les om risikoen for Shadow IT og hvilke tiltak IT-avdelingen bør foreta for å beskytte seg.

2 september 2019
Infrastruktur
Hvordan arbeider Dustin med bærekraftig IT?

Dustins visjon er å sette standarden for effektiv og bærekraftig IT. I tillegg til at vi hele tiden fører en dialog med leverandørene våre om hvilke produkter og tjenester vi ønsker å selge, sørger vi hele tiden for å veilede kundene våre mot mer bærekraftige valg.

29 august 2019
Trender og nyheter
Mer bærekraftig IT med ny merking

Forskere ved Chalmers har utviklet et sporingssystem for elektriske og elektroniske produkter der det via en infotagg er mulig å spore hvor komponentene kommer fra og hvilke materialer de inneholder.

22 august 2019
Infrastruktur
CIO-rapport: IT på vei til å miste sin strategiske posisjon

IT-organisasjonen risikerer å miste sin betydning når en større del av IT-investeringene blir driftsfinansiert, ifølge en ny rapport.

15 august 2019
Infrastruktur
Hvem er egentlig ansvarlig for IT-sikkerheten?

Sikkerhetseksperten Roar Thon deler sine innsikter rundt hvordan man legger en god strategi rundt IT-sikkerheten sin.

24 mai 2019
Infrastruktur
Datakriminalitet koster mer enn naturkatastrofer

Den kraftig økende datakriminaliteten koster individer, organisasjoner og samfunnet enorme summer hvert år. Undersøkelser viser at nordiske bedrifter ofte mangler et grunnleggende forsvar mot disse angrepene.

15 april 2019
Infrastruktur
Dustin designer IT-infrastruktur for verden

PatientSky er en åpen plattform som gjør livet lettere for omsorgsgivere og deres kunder, takket være en robust infrastruktur som garanterer drift- og datasikkerhet.

13 mars 2019
Arbeidsplass
Digital barnehage printer i 3D

For barnehage- og omsorgsselskapet Norlandia er det grunnleggende at alle enhetene deres har en god digital plattform. Alt fra datamaskiner til 3D-skrivere. En skreddersydd nettbutikk fra Dustin ble løsningen.

5 mars 2019
Infrastruktur
Digitaliseringsstrategi: 5 tips for å lykkes

Enten du vil utvikle applikasjoner for å skape økt kundeengasjement eller du vil modernisere IT-infrastrukturen for å oppnå bedre fleksibilitet, er det noen ting du bør huske på for å lykkes med din digitaliseringsstrategi.

8 februar 2019
Trender og nyheter
Slik blir ditt IT-miljø mer bærekraftig – ekspertenes beste råd

Innkjøpere av IT har ansvar for å skape bærekraftige IT-miljøer som ikke belaster jordens ressurser mer enn nødvendig, eller bryter med menneskerettighetene. Miljømerking gjør det enklere å ta bærekraftige valg.

26 januar 2019
Trender og nyheter
Derfor skal dine innkjøp flyttes til EDI

Minimal håndtering og helt automatiserte prosesser for dine innkjøp. Det er noen av fordelene om innkjøpssystemet ditt kobles til Dustins EDI-integrasjon for sortiment.

19 januar 2019
Software
Reduser kostnadene med rett lisenshåndtering

At abonnementstjenester i skyen er blitt vanligere gir mange fordeler, men dessverre løser det ikke alle utfordringene ved lisensiering for store bedrifter.

18 januar 2019
Infrastruktur
Outsourcing av IT-drift: 5 trinn for å lykkes

Når du skal outsource IT-driften finnes det det ikke rom for feil – men mye kan gå galt. Det gjelder å planlegge langsiktig, fokusere på det som er viktig og ikke overse viktige detaljer.

17 januar 2019
Trender og nyheter
Hva suksessfulle CIO-er gjør annerledes

Ikke se blindt på kostnader, ha sterkt samarbeid med andre bedriftsledere og se på IT-sikkerhet som et potensial for vekst. Dette er tre tips som vil gjøre deg til en mer suksessfull CIO.

15 januar 2019

Vil du vite mer?

Ring til vår kundeservice på tlf.nr. 21 04 40 40 eller fyll ut kontaktskjemaet, så tar en av våre spesialister kontakt med deg.