Fokus

Utnytt det skjulte potensialet i Office 365.

Har du hørt om Sway, Delve og Office 365 Groups? Det finnes mye innebygget funksjonalitet i Office 365 som du som entreprenør kan bruke for å øke produktiviteten din. Vi ba Aaren Ekelund, divisjonssjef for Office 365 i Danmark, om å velge ut gullkorn for 2016.

Kontakt oss

Det at Office 365 tilbyr en enkel måte å alltid ha tilgang til det du trenger for å kunne arbeide effektiv i nettskyen er noe de fleste gründere vet i dag. Men at det finnes smarte funksjoner for økt produktivitet innebygget i Office 365-pakken er kanskje ikke noe like mange er klar over.

En ny funksjon å holde øye med i år er Office 365 Groups. Programmet går ut fra Outlook og du kan skape en ny arbeidsgruppe og få alt du trenger inkludert på bare noen sekunder. Aaren Ekelund forklarer:

  Groups er laget for å støtte samarbeidet på en enkel og intuitiv måte. Programmet setter sammen ulike elementer av Office-pakken automatisk når du skaper en gruppe, for eksempel en unik prosjekt-innboks, en kalender der dere kan booke møter og OneDrive for Business samt OneNote for fildeling. Office 365 Groups finnes også som app der medlemmer i gruppen kan maile, skype eller sende e-post til hverandre. Som prosjektskaper kan du enkelt dele ut og overvåke ulike operasjoner både internt og eksternt. Det er en enkel måte å holde sammen for eksempel kampanjer eller prosjekter av ulike slag.

Story-telling med Sway

Lager du ofte pdf-er, kataloger eller hjemmesider for å presentere selskapet og produktene deres? I så fall må du ikke gå glipp av det digitale storytellingsverktøyet Sway. Sway er kort fortalt en ny måte for bedrifter å skape en produktkatalog, hjemmeside eller en presentasjon. Du skaper presentasjonen din direkte i programmet og deler den via en link.

– Fordelen er, foruten hvor enkel den er, at Sway fungerer for både PC og Mac og at du løpende kan oppdatere bedriftspresentasjonen med aktuelle priser, datoer og så videre. Dessuten kan den gjøres interaktiv. Mulighetene for å fortelle hva du gjør og tilbyr kundene dine er mange, tipser Aaren Ekelund.

Kunstig intelligens med Delve

Delve er et annet eksempel på neste nivå av Office 365. Programmet bruker kunstig intelligens for å forenkle hverdagen i form av en programvare som hjelper deg med å finne riktig informasjon når du trenger den, gjennom å lære å kjenne de digitale sporene du etterlater deg. Informasjonen på din egen Delve-side er ikke organiserte etter tid eller i alfabetisk rekkefølge. Isteden organiserer programmet dokumentene etter hva som er mest relevant for deg akkurat nå.

– Mange av oss bombarderes med informasjon, og jo mer vi får, desto viktigere blir det å raskt kunne finne det mest relevante innholdet, konstaterer Aaren Ekelund.

Aaren Ekelund
Divisjonssjef, Office 365

Se hele utvalget av Office 365 her »