Jobb og samarbeid mer effektivt i Teams

Det har skjedd store endringer i måten vi jobber, samarbeider og kommuniserer med hverandre på. At Microsoft Teams er Microsofts raskest voksende forretningsapplikasjon noensinne, er et bevis på at markedet har stor etterspørsel etter nye innovative verktøy som kan bringe måten vi samarbeider på, til nye høyder.

De siste årene har vi sett en klar utvikling fra individuell produktivitet til mer teambasert arbeid. Faktum er at 86 prosent av alle bedriftsledere oppgir mangel på godt samarbeid og effektiv kommunikasjon som den største årsaken til at ting går galt.

- 65 prosent av bedriftene har innsett at de må gå fra en hierarkisk til en teambasert tilnærming. Halvparten har enten implementert et web-basert verktøy for dette eller oppgir at de kommer til å gjøre det, mens bare sju prosent egentlig føler seg godt nok forberedt. De vet at de bør forandre seg, men de vet ikke hvordan, forteller Justin Slane, Enterprise Sales Director i Microsoft.

Som Enterprise Sales Director jobber Justin sammen med Microsofts partnere for å øke salget av Microsoft Teams Rooms-kompatible enheter. Det vil si kameraer, høyttalere og annet konferanseutstyr som er utviklet for å fungere sammen med Microsofts Teams-plattformen.

Den raskest voksende forretningsapplikasjonen i Microsofts historie

Justin trenger ikke å klage over at han har lite å gjøre for Microsoft Teams har blitt den raskest voksende forretningsapplikasjonen i Microsofts historie, noe som er forbløffende med tanke på hvilke suksesser selskapet har hatt opp gjennom årene. Mer enn 500 000 organisasjoner bruker Teams i dag, og 233 av dem har flere enn 10 000 brukere.

- For mange selskaper er Microsoft Teams løsningen på spørsmålet «hvordan». Det er en hub for samarbeid i Office 365 der man kan chatte, dele filer, holde møter og integrere tale og video. Samtidig er det en plattform der man kan integrere tredjepart-apper og egenutviklede applikasjoner. Akkurat nå ser vi at de ansatte tilbringer en stadig større del av arbeidsdagen sin i Teams, uansett bransje.

Et møte er mer enn å være til stede i et rom

Før jobbet den typiske Office 365-brukeren i Outlook, Word, Excel og PowerPoint, men i takt med at nye generasjoner har inntatt arbeidsstyrken, har det skjedd store endringer i måten vi samarbeider på. Et godt eksempel på hvordan Microsofts skytjenester henger sammen med den moderne måten å jobbe på, er hvordan Microsoft ser møtet som en prosess, og hvordan Teams er utviklet for å lede brukeren gjennom denne prosessen.

-- Møtet består også av det som skjer før og etter at vi treffes. Når du skal sende ut en invitasjon til et møte, kan du legge ved dokumentasjon, slik at alle kan møte forberedt. Etter møtet kan du gå tilbake til Teams-flyten og se hva som ble sagt, hvilke filer som ble delt, og hva man kom frem til. Hvis du har gått glipp av et møte, kan du også gå tilbake, se hva du gikk glipp av og gi en tilbakemelding.

På spørsmål om hvilke teknologiske fremskritt som vil forandre møtene våre i fremtiden, svarer Justin uten å nøle.

- Kunstig intelligens og maskinlæring vil dukke opp i all teknologi, også Microsoft 365. Enten det dreier seg om oversetting i sanntid, å integrere en fysisk whiteboardtavle på møtet, ansiktsgjenkjenning eller å velge ut det viktigste man har gått glipp av fra en Teams-flyt.

Vi har bare sett begynnelsen

I skrivende stund finnes det flere enn 60 millioner konferanserom i verden, men bare 15 prosent av dem er utstyrt med video. I takt med at løsningene blir enklere og mer kostnadseffektive, tror Justin at neste skritt for mange bedrifter blir å utstyre konferanserommene sine med video og gjøre dem til Microsoft Teams Rooms. I denne utviklingen spiller maskinvaren en hovedrolle.

Per i dag har mange produsenter utviklet produkter som er sertifisert for Teams. Blant annet konferanserom-maskiner fra HP og Lenovo, og lyd- og bildeprodukter fra Logitech og Konftel.

- Fremtiden er spennende, men for å kunne ta del i den nye måten å jobbe på, må man forstå hva man har å vinne på å forandre seg. For nye personer som slutter seg til arbeidsstyrken er kunstig intelligens (AI), maskinlæring og video gjerne en selvfølge. De forstår hva samarbeid er og hvordan moderne verktøy kan hjelpe dem til å utnytte tiden bedre, avslutter Justin.

Fokus

Justin Slane

Enterprise Sales Director i Microsoft

Les også:

Slik utstyrer du en moderne arbeidsplass

-11% 8 999,- Ord. pris 10 078 kr 290 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Meetup USB Webcam 4K Ultra HD + Expansion Mic
Videomøter ble akkurat mye bedre
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1280 x 720, 3840 x 2160, 1920 x 1080
26 på lager
19 999,- 645 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Rally Plus
Komplett konferansesystem med Ultra-HD kamera og alt ekstra
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 3840 x 2160
6 på lager
16 999,- 548 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Rally
Komplett konferansesystem med Ultra-HD kamera og automatisk kamerakontroll
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 3840 x 2160
4 på lager
18 999,- 612 kr/mnd Ekskl. mva
img
Lenovo ThinkSmart Hub 500 Teams
  • Produsent Lenovo
  • Datakjedeprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Bluetooth 4.1
4 på lager
Anbefalt 3 199,- 103 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech ConferenceCam Connect
Alt-i-ett videosamarbeid for små grupper
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1280 x 720, 1920 x 1080, 1080p
  • Datakjedeprotokoll Bluetooth, NFC
  • Overføringsteknologi Trådløs
16 på lager
5 999,- 193 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech PTZ Pro 2
Et skritt fremover for optikk og ytelse
  • Produsent Logitech
2 på lager
7 999,- 258 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech MeetUp
Videomøter ble akkurat mye bedre
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1280 x 720, 3840 x 2160, 1920 x 1080
+100 på lager
-20% 8 999,- Ord. pris 11 294 kr 290 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Group Konference Kamera + 2 x Mikrofon
Utrolig prisgunstig videokonferansesystem for middels store til store konferanserom.
  • Produsent Logitech
46 på lager
7 199,- 232 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Group Konferanse Kamera
Enestående videokonferanser
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1920 x 1080
  • Datakjedeprotokoll Bluetooth, NFC
  • Overføringsteknologi Trådløs
46 på lager
1 999,- Ekskl. mva
img
25 på lager

4 november 2019

Klienthåndtering er en viktig del av IT-sikkerheten

Når flere og flere oppkoblede enheter brukes både privat og i jobben tvinges bedriften til å modernisere klienthåndteringen. Nye verktøy gjør det mulig å håndtere nye utfordringer.

31 januar 2020

XL-BYGG moderniserte sin IT-infrastruktur med Modern Workplace

Ved å bytte ut sitt gamle IT-miljø og investere i Modern Workplace fra Dustin, fikk XL-BYGG på en enkel og kostnadseffektiv måte, enklere håndtering, høyere datasikkerhet og mer effektive arbeidsmetoder.

31 januar 2020

Bærekraftig skjermtid – for miljøet og mennesket

Bærekraftig skjermbruk omfatter hele skjermens livssyklus, men også at den som bruker skjermen har det bra i løpet av tiden. Her er noen viktige ting å tenke på som tjener både medarbeiderne og miljøet.

29 januar 2020

Slik legger du grunnlaget for bedriftens IT-sikkerhetsarbeid

IT-sikkerhetstruslene blir enda flere når cyberkriminelle profesjonaliseres. I dag er ikke spørsmålet om din bedrift kommer til å rammes, men når. Vi guider deg til både teknologien og prinsippene bak et moderne IT-sikkerhetssystem.

24 januar 2020

Fordelene med en mobil arbeidsplass

Forskerne er enige: Vi er mer produktive når vi ikke alltid må sitte på kontoret og jobbe. Det finnes flere forklaringer.

15 januar 2020

9 tips til en sikrere mobil arbeidsplass

Tips om hvordan du kan få et sikrere IT-miljø når stadig flere brukere arbeider fra andre steder enn kontoret.

15 januar 2020
Bli først med det siste