Jobb og samarbeid mer effektivt i Teams

Det har skjedd store endringer i måten vi jobber, samarbeider og kommuniserer med hverandre på. At Microsoft Teams er Microsofts raskest voksende forretningsapplikasjon noensinne, er et bevis på at markedet har stor etterspørsel etter nye innovative verktøy som kan bringe måten vi samarbeider på, til nye høyder.

De siste årene har vi sett en klar utvikling fra individuell produktivitet til mer teambasert arbeid. Faktum er at 86 prosent av alle bedriftsledere oppgir mangel på godt samarbeid og effektiv kommunikasjon som den største årsaken til at ting går galt.

- 65 prosent av bedriftene har innsett at de må gå fra en hierarkisk til en teambasert tilnærming. Halvparten har enten implementert et web-basert verktøy for dette eller oppgir at de kommer til å gjøre det, mens bare sju prosent egentlig føler seg godt nok forberedt. De vet at de bør forandre seg, men de vet ikke hvordan, forteller Justin Slane, Enterprise Sales Director i Microsoft.

Som Enterprise Sales Director jobber Justin sammen med Microsofts partnere for å øke salget av Microsoft Teams Rooms-kompatible enheter. Det vil si kameraer, høyttalere og annet konferanseutstyr som er utviklet for å fungere sammen med Microsofts Teams-plattformen.

Den raskest voksende forretningsapplikasjonen i Microsofts historie

Justin trenger ikke å klage over at han har lite å gjøre for Microsoft Teams har blitt den raskest voksende forretningsapplikasjonen i Microsofts historie, noe som er forbløffende med tanke på hvilke suksesser selskapet har hatt opp gjennom årene. Mer enn 500 000 organisasjoner bruker Teams i dag, og 233 av dem har flere enn 10 000 brukere.

- For mange selskaper er Microsoft Teams løsningen på spørsmålet «hvordan». Det er en hub for samarbeid i Office 365 der man kan chatte, dele filer, holde møter og integrere tale og video. Samtidig er det en plattform der man kan integrere tredjepart-apper og egenutviklede applikasjoner. Akkurat nå ser vi at de ansatte tilbringer en stadig større del av arbeidsdagen sin i Teams, uansett bransje.

Et møte er mer enn å være til stede i et rom

Før jobbet den typiske Office 365-brukeren i Outlook, Word, Excel og PowerPoint, men i takt med at nye generasjoner har inntatt arbeidsstyrken, har det skjedd store endringer i måten vi samarbeider på. Et godt eksempel på hvordan Microsofts skytjenester henger sammen med den moderne måten å jobbe på, er hvordan Microsoft ser møtet som en prosess, og hvordan Teams er utviklet for å lede brukeren gjennom denne prosessen.

-- Møtet består også av det som skjer før og etter at vi treffes. Når du skal sende ut en invitasjon til et møte, kan du legge ved dokumentasjon, slik at alle kan møte forberedt. Etter møtet kan du gå tilbake til Teams-flyten og se hva som ble sagt, hvilke filer som ble delt, og hva man kom frem til. Hvis du har gått glipp av et møte, kan du også gå tilbake, se hva du gikk glipp av og gi en tilbakemelding.

På spørsmål om hvilke teknologiske fremskritt som vil forandre møtene våre i fremtiden, svarer Justin uten å nøle.

- Kunstig intelligens og maskinlæring vil dukke opp i all teknologi, også Microsoft 365. Enten det dreier seg om oversetting i sanntid, å integrere en fysisk whiteboardtavle på møtet, ansiktsgjenkjenning eller å velge ut det viktigste man har gått glipp av fra en Teams-flyt.

Vi har bare sett begynnelsen

I skrivende stund finnes det flere enn 60 millioner konferanserom i verden, men bare 15 prosent av dem er utstyrt med video. I takt med at løsningene blir enklere og mer kostnadseffektive, tror Justin at neste skritt for mange bedrifter blir å utstyre konferanserommene sine med video og gjøre dem til Microsoft Teams Rooms. I denne utviklingen spiller maskinvaren en hovedrolle.

Per i dag har mange produsenter utviklet produkter som er sertifisert for Teams. Blant annet konferanserom-maskiner fra HP og Lenovo, og lyd- og bildeprodukter fra Logitech og Konftel.

- Fremtiden er spennende, men for å kunne ta del i den nye måten å jobbe på, må man forstå hva man har å vinne på å forandre seg. For nye personer som slutter seg til arbeidsstyrken er kunstig intelligens (AI), maskinlæring og video gjerne en selvfølge. De forstår hva samarbeid er og hvordan moderne verktøy kan hjelpe dem til å utnytte tiden bedre, avslutter Justin.

Fokus

Justin Slane

Enterprise Sales Director i Microsoft

Les også:

Slik utstyrer du en moderne arbeidsplass

-14% 8 699,- Ord. pris 10 078 kr 275 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Meetup USB Webcam 4K Ultra HD + Expansion Mic
Videomøter ble akkurat mye bedre
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1280 x 720, 3840 x 2160, 1920 x 1080
51 på lager
19 999,- 633 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Rally Plus
Komplett konferansesystem med Ultra-HD kamera og alt ekstra
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 3840 x 2160
3 på lager
16 999,- 538 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Rally
Komplett konferansesystem med Ultra-HD kamera og automatisk kamerakontroll
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 3840 x 2160
8 på lager
18 999,- 601 kr/mnd Ekskl. mva
img
2 på lager
Anbefalt 3 695,- 117 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech ConferenceCam Connect
Alt-i-ett videosamarbeid for små grupper
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1280 x 720, 1920 x 1080, 1080p
  • Datakjedeprotokoll Bluetooth, NFC
  • Overføringsteknologi Trådløs
17 på lager
5 199,- 164 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech PTZ Pro 2
Et skritt fremover for optikk og ytelse
  • Produsent Logitech
18 på lager
7 999,- 253 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech MeetUp
Videomøter ble akkurat mye bedre
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1280 x 720, 3840 x 2160, 1920 x 1080
80 på lager
-25% 8 499,- Ord. pris 11 294 kr 269 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Group Konference Kamera + 2 x Mikrofon
Utrolig prisgunstig videokonferansesystem for middels store til store konferanserom.
  • Produsent Logitech
30 på lager
7 199,- 228 kr/mnd Ekskl. mva
img
Logitech Group Konferanse Kamera
Enestående videokonferanser
  • Produsent Logitech
  • Oppløsning på digitalt videoopptak 1920 x 1080
  • Datakjedeprotokoll Bluetooth, NFC
  • Overføringsteknologi Trådløs
+100 på lager
1 645,- Ekskl. mva
img
19 på lager

4 november 2019

Slik utstyrer du en moderne arbeidsplass

For mindre selskaper uten en egen IT-avdeling, kan det være vanskelig å tydelig se hva forskjellen er mellom ulike produkter, i tillegg til den faktiske ytelsen. Hva er det lurt å tenke på når du skal utstyre en moderne arbeidsplass som fremmer produktivitet og oppfyller de ansattes forventninger?

4 november 2019

Mobil arbeidsplass – dette trenger du

Det finnes store muligheter for å jobbe mer effektivt hjemme eller ute, sammenlignet med å sitte hele jobbuken på kontoret. Med riktig utstyr utnytter du tiden på best mulig måte.

16 oktober 2019

Bygg opp en fungerende digital arbeidsplass for elevene

I stedet for bare å fokusere på valg av datamaskin eller annet utstyr, anbefaler Mathias Törnblom i Dustin at skolene jobber for å skape en helhet der alt fungerer godt. En god måte å gjøre det på er å kjøpe seg IT-støtte som en tjeneste.

4 oktober 2019

Strategier og hjelpemidler for studenter med nedsatt funksjonsevne

Autisme kan være en superegenskap, men medfører også noen vanskeligheter. Skolegangen kan tilpasses og tilrettelegges ved hjelp av kunnskap og digitale hjelpemidler. Lær mer om hvilke fremgangsmåter og hjelpemidler som fungerer bra for elever med nedsatt funksjonsevne.

1 oktober 2019

Slik får Nacka gymnasium kvalitet og kostnadskontroll

Nacka gymnasium i Sverige legger stor vekt på at IT-utstyret skal vare lenge og holde høy kvalitet. Samtidig ønsker skolen å holde kostnadene nede. Det er en utfordring å få til begge deler.

20 september 2019

Slik du får sikkerhet og brukervennlighet til å gå hånd i hånd

Virksomheter digitaliseres og stadig flere jobber mobilt, noe som øker etterspørselen etter sikre og brukervennlige arbeidsplasser. Med tjenesten Modern Workplace får virksomheten din en komplett arbeidsplasstjeneste med alle nødvendige verktøy.

10 september 2019
Få fortrinnsrett på Black Friday!