Mot en nettverksløsning for fremtiden

Vi håper at samarbeidet med Dustin skal lede til en annen skalerbarhet, mer fleksibilitet og tilgang til smidig support - alt til en fast kostnad.

BrandFactory er Nordens største aktør innen visuell kommunikasjon. Med Dustins tjeneste Network as a Service ser selskapet frem mot å kunne fokusere fullt og helt på sin kjernevirksomhet.

– Vi bruker å si at drosjer kommer inn hvite og ut gule når de har vært hos oss. Vi jobber med visuell kommunikasjon i alle former – alt fra merkevarebygging, til trykk og foliering av bil. Vi håndterer all kommunikasjon i forbindelse med den svenske Melodifestivalen, sier Arvid Johansson, CIO & CDO på BrandFactory.

Arvid Johansson har jobbet hos BrandFactory siden januar 2017. I høst innledet de samarbeidet med Dustin, der de nå er i implementeringsfasen av tjenesten Network as a Service.

– Tidligere driftet vi vårt eget nettverk. Det tok tid og krevde kompetanse, og var ikke fullt så raskt og skalerbart som vi skulle ønske. Nå håper vi at vi får en effektiv og fremtidsrettet løsning. Ettersom vi finnes på mange lokasjoner, tror vi også at ting kommer til å bli enklere ut ifra et supportperspektiv.

Med Dustin som partner kan BrandFactory bruke mer tid på sin «core business» som Arvid Johansson utrykker det – nemlig sine kunder og prosjekter. Dustins tjeneste Network as a Service er en komplett nettverksløsning med tilgang til optimert nettverksutstyr, fjerndrift og overvåkning. Brukersupporten gir supportteknologene på Dustin en mulighet til å se infrastrukturens status i sanntid og gjøre feilsøk.

– Vi håper at samarbeidet med Dustin skal lede til en annen skalerbarhet, mer fleksibilitet og tilgang til smidig support - alt til en fast kostnad, sier Arvid Johansson.

Samarbeidet med Dustin har gått bra hittil, ifølge Fredrik Petersson som er IT Operation Manager på BrandFactory.

– Vi har en relasjon med Dustin fra tidligere, men Network as a Service-samarbeidet ble innledet i høst. Den første implementeringen av tjenesten skjer i mars og april. Vi håper på høyere kvalitet, bedre service og en fremtidsrettet og innovativ løsning som gjør at vi kan legge vår tid på ting som driver vår virksomhet fremover, sier Fredrik Petersson.

Vil du vite mer?

Gå inn på dustin.no/tjenester eller kontakt oss her.

BrandFactory

BrandFactory er Nordens største bedrift innen visuell kommunikasjon. Selskapet har en omsetning på cirka 1,3 milliarder kroner og sysselsetter cirka 580 medarbeidere i Sverige, Danmark og Norge.

Slik ble det mulig

UTFORDRING

BrandFactorys eget nettverk tok tid å drifte, var ikke fullt så raskt og skalerbart som ønsket, ikke fremtidsrettet. Savnet kompetanse.

LØSNING

Network as a Service, en heldekkende nettverksløsning som inkluderer brannvegg, LAN, WiFi-soner, overvåkning, oppdateringer og brukersupport. En tilpasset sikkerhetsløsning til fast månedskostnad.

EFFEKT

Håper på en kostnadseffektiv, skalerbar og fremtidsrettet løsning. Forenklet IT-support for en bedrift som finnes på mange lokasjoner.

4 juni 2018

Trendrapport: Cloud

I den digitale verden er mer eller mindre alt tilkoblet skyen. Spørsmålet er ikke lengre om bedrifter skal overføre hele eller deler av sin IT til skyen, men i hvilken grad. Ta en titt på trendrapporten vår Cloud og lær deg mer.

26 november 2019

Ikke invester i eget nettverk

Nettverket er bedriftens nerve. Hvis det ikke fungerer, går det ofte ikke an å utføre jobben i det hele tatt. Derfor velger flere å kjøpe Nettverk som tjeneste.

18 november 2019

Våre vanligste nettverksfeil

Nettverk er bedriftens nervesystem. Hvis det ikke fungerer, rammes hele virksomheten. Ikke gjør disse vanlige feilene.

1 november 2019

Få et stabilt nettverk i form av en tjeneste

I dag er et fungerende nettverk en grunnleggende forutsetning for skolens drift. Det å kjøpe nettverket som en tjeneste er en smart og tidsbesparende måte å få en optimal plattform på.

4 oktober 2019

Sikkerhet eller brukervennlighet – Må man velge?

Noen ganger kan det virke som om det foregår en krig mellom IT-avdelinger og brukerne deres. Men må man velge side?

23 september 2019

Så mye koster et hackerangrep

30 millioner kroner. Så mye koster et gjennomsnittlig datainnbrudd ifølge den nyeste studien fra Ponemon Institute. Risikoen for å bli rammet er større enn noensinne, men med rett beskyttelse kan du minimere den betydelig.

23 september 2019
Bli først med det siste