Ansatte i Randstad og Dfind har fått en mer effektiv og fleksibel hverdag etter omlegging til Chromebooks. Med Dustin i ryggen har prosessen gått kjapt og smertefritt.
Randstad er verdens største aktør innen HR og bemanningsløsninger. I Norge er selskapet representert med merkevarene Randstad og Dfind, og leverer HR-løsninger innen en rekke fagområder. Selskapet har kontorer over hele landet, og er blant annet markedsleder innen helsebemanning, samt at de ble kåret til årets rekrutteringsbyrå 2020.
– For et par år siden besluttet Randstad Group å ta et globalt helhetsgrep for digitalisering. For Randstad Norge var en sentral del av dette å oppdatere vår maskinpark, forteller CTO Andreas Heimerback.
Før omleggingen brukte 90 prosent av Randstads medarbeidere «thin clients».
– Det ga svært liten mobilitet og fleksibilitet – medarbeiderne var låst til pulten for å kunne utføre jobben sin. Derfor var det naturlig å gi alle ansatte en mobil enhet, sier Heimerback.
Randstads globale IT-strategi og ambisjon handler om å kombinere «tech» og «touch».
– En del av dette arbeidet er «Google to the max», som innebærer at vi fokuserer våre samhandlingsverktøy på Google-plattformen som også inkluderer Chromebooks, sier han.
Randstad oppdaget raskt at det finnes få aktører som har erfaring med Chromebook for bedriftssegmentet.
– Da vi kom i kontakt med Dustin fikk vi endelig en proaktiv partner. De var tydelige på at de heller ikke hadde mye erfaring med dette, men de hadde en løsningsorientert innstilling til et partnerskap, sier Heimerback.
Dermed begynte jakten på de perfekte produktene.
– Dustin arrangerte flere leverandørpresentasjoner, og var hele tiden ekstremt åpne og transparente på kontakten med leverandørene. Deres ord veide tungt inn i vårt endelige valg av maskinpark, forteller han.
Randstad landet til slutt på Acer Chromebook, og bestilte i første omgang 160 enheter, inkludert tilbehør.
– Nå er vi oppe i godt over 200 enheter, og alle våre fast ansatte er nå over på nye maskiner. Dette gir oss den fleksibiliteten vi manglet tidligere. Dustin har vært en profesjonell og erfaren partner for oss i denne prosessen. De har utfordret oss til å tenke nytt. Det har vært en trygghet å ha dem i ryggen, sier Heimerback.
På softwaresiden har Randstad Norge brukt samme Google-leverandør som Randstad globalt.
Dustin har også levert Acer Chromebase for Meeting til alle møte- og intervjurom hos Randstad Norge.
– Det er en pc og monitor i ett som har gitt oss et løft. Våre rekrutterere trenger ikke lenger løpe rundt med sine egne maskiner, men kan logge seg på maskinene i møterommene, sier Heimerback.
Under koronakrisen kunne medarbeiderne jobbe som vanlig fra hjemmekontorene på sine nye enheter.
– Det hadde aldri vært mulig med det gamle utstyret. Vi er ekstremt fornøyd med Dustin som partner. Det har gjort at vi fikk gjennomført omstillingen kjapt, og supporten er på toppnivå. Reklamasjoner, returer og nye bestillinger blir behandlet raskt og problemfritt, forteller han.
Den nye maskinparken til Randstad er enhver tid oppdatert.
– Det er den største tryggheten for oss som jobber med IT. Vi sparer mye tid og har fått en enormt mye enklere hverdag. Digitaliseringen er en pågående reise i Randstad, og med denne leveransen har vi introdusert en ny måte å jobbe på, sier Andreas Heimerback.
Vi sparer mye tid og har fått en enormt mye enklere hverdag.
Randstad ønsket å oppdatere maskinparken som et ledd i en helhetlig digitaliseringsprosess.
Gjennom flere leverandørpresentasjoner presenterte Dustin ulike alternativer. Randstad valgte til slutt å bestille 160 Acer Chromebook-enheter, en enterprisemodell med i5 og touch-skjerm. Dustin har også satt opp Acer Chromebase for Meeting i egne møterom.
Mer fleksibilitet, bedre ytelse på grunn av lenger batterilevetid, økt sikkerhet for klienter og en enklere og mer effektiv arbeidshverdag.
Les om hvordan Chromebook kan gi din bedrift en mer effektiv og fleksibel hverdag.
Les merFoto: Siv Dolmen
23 juni 2020
Det finnes 69 andre artikler som kanskje vil interessere deg
13 000 ansatte i Trondheim kommune kan skrive ut dokumenter hvor de ønsker, uten at papirer blir liggende og slenge. Kommunen sparer både miljøet og kostnader på sin effektive printeravtale.
Skolehverdagen til 10.000 elever og lærere i Grenland flyter knirkefritt med enheter som er tilpasset hver enkelt bruker sine behov. Det sparer både tid, kostnader og frustrasjon.
Sørensen og Balchen slet med et svært utdatert IT-system. Det kostet omtrent en kvart million kroner ved nedetid. Nå er nedetiden redusert med 30-40 prosent.
Artic trengte en stabil og fleksibel nettverksløsning til sine 182 bade- og treningssenter. Med Network fikk de i tillegg til det også tilgang til data som kunne bidra til forretningsfordeler, og som var enkelt å håndtere for de kun fem heltidsansatte.
Ved å bytte ut sitt gamle IT-miljø og satse på Modern Workplace fra Dustin, kunne XL-Bygg på en enkel og kostnadseffektiv måte få enklere administrasjon, bedre datasikkerhet og en mer effektiv hverdag.
For Nord-Europas største utdanningsbedrift er IT-strategien avgjørende for AcadeMedias suksess. Petter Hallman, CIO, forteller hvordan de jobber med digitale læremidler og hvorfor de bruker data for å øke kvaliteten og kundetilfredsheten.