Returinformasjon

Om du vil returnere et produkt som er kjøpt feil, er defekt eller skadet, kan du gjøre følgende:

  • Logg inn på Min konto
  • Gå til Ordrehistorikk
  • Velg aktuell ordre, og klikk deretter på knappen «Ny sak»
  • Marker produktene som ønskes returnert og antall, fyll ut skjemaet under varelinjene, og trykk «Opprett sak»
  • Når saken er registrert, får du en bekreftelse på mail med ett returnummer
  • Du kan se oversikt over dine saker under Min konto

Blir et returforespørsel godkjent av Dustin, vil du få en returlapp med gyldig returnummer. Denne returlappen skal brukes for retur av varer. All informasjon om hvordan varene skal returneres, og til hvilken adresse, vil stå på returlappen du mottar fra Dustin.

Returnummeret er gyldig 14 dagar. Varen må leveres til adressen oppgitt på returlappen innen denne tid. Produktet skal pakkes inn forsvarlig i godkjent ytreemballasje, med returlappen godt synlig.

Varer som sendes tilbake uten returlapp returneres til kunde på kundens bekostning.

Varer som leveres på pall må leveres tilbake til Dustin på samme måte. Varen(e) skal være forsvarlig festet på pallen. Plasma-TV, LCD-TV og lignende produkter som ikke returneres på pall/halvpall godtas ikke for retur og returneres til avsender.

OBS! Plasma skjermer kan under engen omstendigheter legges ned, de skall alltid stå oppreist under transport!

Garantireparasjon/ombytte

Hvis produktet skal sendes inn for reparasjon, service eller bytte må alt tilbehør følge med, som f.eks strømadapter, kabler, cd-plater etc. Produktet funksjonstestes etter kundens feilbeskrivelse. Om det er feil på produktet, vil det repareres eller byttes ut. Om produktet er utgått, erstattes det med et likeverdig produkt. Dersom det ikke oppdages noe feil på produktet, returneres produktet til avsenderen, og Dustin forbeholder seg retten til å fakturere kunden 250NOK pluss moms for frakt- og håndteringskostander.

Transportskader

Ved mottak av leveransen er det kunden plikt å undersøke de leverte produktene. Transportskader må meldes til transportøren samt Dustin på leveransedagen, fortrinnsvis gjennom Min Konto/Ordrehistorikk. Skjulte transportskader som ikke oppdages eller burde vært oppdaget ved leveransen, må meldes så raskt det etter forholdene lar seg gjøre, og innen én uke fra mottakelse. Dersom kunden ikke reklamerer innenfor angitt tidsramme taper kunden rett til å gjøre krav gjeldende mot både transportøren og Dustin.

Ved spørsmål ta kontakt med oss på Dustin AS kundeservice, telefon 21 04 40 30 eller e-post kundeservice@dustin.no.