En IT-partner for offentlig sektor

Som en av Nordens ledende IT-leverandører har vi mange samarbeider med kommuner, skoler og andre offentlige virksomheter, og vi arbeider daglig med å løse den typen IT-utfordringer.

Vi har dyp kompetanse innenfor offentlig sektor.

Dustins Public-team

For større kunder og leveringsavtaler plukker Dustin alltid ut et kundeteam for å optimalisere kvaliteten på levering og logistikk. Sammen med kunden velger vi dedikerte personer for hvert forretningsområde og alle relevante avdelinger.

  • Kundeansvarlig og forretningsrettet prosjektleder Key Account Manager
  • Leveringsavtale- og informasjonsansvarlig
  • Klienttjenesteansvarlig
  • E-kilde ansvarlig
  • Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
  • Innkommende ordre/bestillingsteam, dedikerte inne-selgere på en egen linje for telefon, e-post, faks, nett og nettbestillinger
  • Leveringsavtale- og informasjonsansvarlig
  • Back Office Support team, support, service, retur- og garantisaker
  • Funksjonsansvarlig for web- og startside
  • Logistikk-, leverings- og serviceteam (Dustin-lageret i Rosersberg)
  • Kvalitet-, miljø- og etikkansvarlig
  • Produkt- og løsningsspesialistteam: rådgivere & arkitekter, dedikerte på alle områder: Datasenter, nettverk, sikkerhet, server og lagring, Skytjenester (SaaS, PaaS, IaaS), Mobility, Apple, Print/MFP/dokumentflyt.

Effektiv distribusjon

Vår logistikkløsning bygger på vårt skreddersydde logistikksenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg. Derfra leverer vi mer enn 1,5 millioner pakker hvert år, og 90% av dem kommer frem til kundene dagen etter bestilling. Med oss slipper du derfor å få forskjellige leveringer fra forskjellige leverandører til forskjellige tidspunkt.

Integrert i logistikksenteret finnes også et konfigurasjonssenter der vi kan forberede utstyr for bruk direkte ved levering, uten at leveringstiden forlenges.

3 leveringskanaler:

  • Fra vårt eget lager i Rosersberg
  • Fra de store distributørene
  • Direkte fra produsenter

Distribusjonsprosess



Bestilling på nett

Tydelig leveringsstatus



Plukking og pakking

Håndterer 15 000–18 000 produkter hver dag



Konfigurering

Konfigurasjonstjenester som utpakking, bildelading og DEP



Transport

Over 90% av leveransene kommer fram dagen etter bestilling



Gjenbruk

Gjenbruk med trygg sletting, resirkulering eller videresalg

Våre tjenester og løsninger

Gjennom oppkjøp av en rekke selskaper i Norden og Nederland som er spesialiserte innen nettverk, sikkerhet, lagring, lisenser, IT-drift, mobilitet, print og klient, kan vi tilby helhetsløsninger for både maskinvare og kundeunike tjenester.

Les mer om våre tjenester og løsninger »

Enklere IT: innkjøp, fakturering, lisenshåndtering og support

Sammen med en rekke smarte tilleggstjenester som EDI, lisenshåndtering, finansieringsløsninger, førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilby deg en mye enklere IT-hverdag.

Läs mer om förenklad IT för storföretag »

Hvordan vi løser store utfordringer

Oslo Kommune

For barnehage- og omsorgsselskapet Norlandia er det grunnleggende at alle enhetene deres har en god digital plattform. Alt fra datamaskiner til 3D-skrivere. Før var IT-utstyret varierende og vanskelig å vedlikeholde. En skreddersydd nettbutikk fra Dustin ble løsningen.

Les mer om hvordan vi samarbeider med Oslo Kommune

Åskollen Skole

Dustin hjelper Åskollen skole i Drammen med å digitalisere og drive innovativ pedagogikk.

Les mer om hvordan vi samarbeider med Åskollen skole

Asker Kommune

Asker kommune valgte Dustin som partner for å kunne standardisere IT-plattformen og gi personlige, digitale enheter til ca. 8000 elever og 700 lærere i 26 skoler.

Slik samarbeider vi med Asker kommune

Re Kommune

Dustin hjalp Re kommune med å modernisere servermiljøet og gå over til virtuell serverteknologi fra Microsoft.

Slik samarbeider vi med Re kommune

Noen av kundene våre

Med Dustin kan du føle deg trygg med en sterk etisk kodeks og dype røtter i bærekraftinitiativer.



Ansvarlig produksjon

Mål: 100 prosent av våre leverandører, der det totale innkjøpsvolumet overstiger 200.000 kroner eller tilsvarende per år, vil påta seg forpliktelsene i Dustins adferdskodeks for leverandører.



Reduserer klimapåvirkning

Mål: Vi vil redusere vår klimapåvirkning med 40 prosent innen 2020 sammenlignet med 2014/15.



Ansvarlig ressursbruk

Mål: Vi vil ha resirkulert 140.000 solgte produkter innen 2020.



Forretningsetikk og korrupsjon

Mål: 100 prosent av våre forretningsområder skal gjennomgå en risikovurdering av forretningsetikk og antikorrupsjon. 100 prosent av rapporterte hendelser skal følges opp.



Mangfold og likestilling

Mål: Dustin arbeider kontinuerlig for å oppnå en jevn kjønnsbalanse på alle nivåer i organisasjonen. Målet vårt er å oppnå en 40/60 kjønnsbalanse (kvinner/menn) i løpet av 2020.

Ansvarlig ressursbruk

Datamaskiner, mobiler og andre IT-produkter som vi tar tilbake og som kan brukes, får ofte et nytt liv hos andre bedrifter, i skoler eller hos privatpersoner. De produktene som ikke fungerer, resirkuleres på en ansvarlig måte.

Gjenbruk

Å gjenbruke elektronikk er bra for miljøet og lønnsomt for bedrifter. Derfor har Dustin utviklet en gjenbrukstjeneste der vi gir gamle IT-produkter muligheten til et nytt liv.

Tjenesten har blant annet fordoblet antall gjenbrukte produkter i løpet av fjoråret, og til dags dato har 64 288 produkter blitt gjenbrukt siden 2014/15.

Forest

Miljø og bærekraft

Som en av de ledende IT-leverandørene i Norden, har vi mulighet for å bidra til en bærekraftig samfunnsutvikling; økologisk, økonomisk og sosialt. Skritt for skritt strever vi etter å redusere vår egen, våre kunders og leverandørers påvirkning på klima og mennesker.

En viktig satsing for oss er de fabrikkinspeksjoner vi foretar, både blant de fabrikker som produserer Dustins egne produkter, men også for å sikre at våre leverandører etterlever våre krav.
Les vår bærekraftsrapport her

Etik

Vår visjon er å være kundens førstevalg og å sette standarden for effektiv IT. For å være et pålitelig selskap arbeider vi kontinuerlig på en etisk og ansvarlig måte med en åpen og gjennomsiktig dialog med våre interessenter.

Dustins oppførselskode inneholder våre verdier og forretningsprinsipper og beskriver vårt engasjement for å gjøre forretninger på en ansvarlig, effektivt og transparent måte.

Les vår oppførselskode her

Trender og nyheter
Slik kan IT-bransjen bli bedre på inkludering

I datamaskinens barndom var de fleste som skrev programkoder kvinner. Til tross for dette er IT-bransjen i Skandinavia som helhet mannsdominert. Å endre på dette, og bli mer inkluderende har mange fordeler. Slik kan du tenke.

Trender og nyheter
Inspeksjoner bidrar til bedre arbeidsforhold

Dustin gjennomfører inspeksjoner for å sikre at produkter de lanserer under eget varemerke, blir fremstilt på en etisk og ansvarlig måte. Satsingen har allerede ført til at fem fabrikker i Kina nå forbedrer arbeidsforholdene.

Arbeidsplass
Slutt på bruk og kast

Elektronisk avfall er den raskest voksende avfallstypen i verden, og det gjenvinnes ofte på en måte som er skadelig både for mennesker og miljø. Hvordan kan vi gjøre elektronikken mer bærekraftig? Svaret er å tenke sirkulært.

Rammeavtale

Som representant for staten, fylkeskommunen, kommunen eller skolen, kan du benytte deg av et stort antall offentlige rammeavtaler, både signert direkte med Dustin eller med ulike produsenter.

Oslo kommune – Klienter/MAC/Print

DIFI – Mobiltelefoner og mobilitet

Statnett – Klienter/Dataromsprodukter

NRK – BaaS

Drammen kommune – Klienter/Mobiler

Akershus fylkeskommune – Klienter/Dataromsprodukter/Nettverk

Vil du vite mer om tjenesten?

Ring til vår kundeservice på tlf.nr. 21 04 40 40 eller fyll ut kontaktskjemaet, så tar en av våre spesialister kontakt med deg.