We keep big businesses moving

Siden 1984 har vi levert IT-produkter. Men i likhet med IT, forandrer vi oss. I dag leverer vi skalerbare IT-løsninger til storbedrifter.

Dustins storkundeteam

For større kunder og leveringsavtaler plukker Dustin alltid ut et kundeteam for å optimalisere kvaliteten på levering og logistikk.

Sammen med kunden velger vi dedikerte personer for hvert forretningsområde og alle relevante avdelinger.

  • Kundeansvarlig og forretningsrettet prosjektleder Key Account Manager
  • Leveringsavtale- og informasjonsansvarlig
  • Klienttjenesteansvarlig
  • E-kilde ansvarlig
  • Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
  • Innkommende ordre/bestillingsteam, dedikerte inne-selgere på en egen linje for telefon, e-post, faks, nett og nettbestillinger
  • Leveringsavtale- og informasjonsansvarlig
  • Back Office Support team, support, service, retur- og garantisaker
  • Funksjonsansvarlig for web- og startside
  • Logistikk-, leverings- og serviceteam (Dustin-lageret i Rosersberg)
  • Kvalitet-, miljø- og etikkansvarlig
  • Produkt- og løsningsspesialistteam: rådgivere & arkitekter, dedikerte på alle områder: Datasenter, nettverk, sikkerhet, server og lagring, Skytjenester (SaaS, PaaS, IaaS), Mobility, Apple, Print/MFP/dokumentflyt.

Effektiv distribusjon

Vår logistikkløsning bygger på vårt skreddersydde logistikksenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg.

Derfra leverer vi mer enn 1,5 millioner pakker hvert år, og 90% av dem kommer frem til kundene dagen etter bestilling. Med oss slipper du derfor å få forskjellige leveringer fra forskjellige leverandører til forskjellige tidspunkt.

Integrert i logistikksenteret finnes også et konfigurasjonssenter der vi kan forberede utstyr for bruk direkte ved levering, uten at leveringstiden forlenges.

3 leveringskanaler:

  • Fra vårt eget lager i Rosersberg
  • Fra de store distributørene
  • Direkte fra produsenter

Distribusjonsprosess



Bestilling på nett

Tydelig leveringsstatus



Plukking og pakking

Håndterer 15 000–18 000 produkter hver dag



Konfigurering

Konfigurasjonstjenester som utpakking, bildelading og DEP



Transport

Over 90% av leveransene kommer fram dagen etter bestilling



Gjenbruk

Gjenbruk med trygg sletting, resirkulering eller videresalg

Våre tjenester og løsninger

Gjennom oppkjøp av en rekke selskaper i Norden og Nederland som er spesialiserte innen nettverk, sikkerhet, lagring, lisenser, IT-drift, mobilitet, print og klient, kan vi tilby helhetsløsninger for både maskinvare og kundeunike tjenester.

Les mer

Vi hjelper bedrifter med

En IT-infrastruktur til å stole på

Sikkerhet på alle områder

En IT-plan for fremtiden

En fleksibel arbeidsplass

Løsninger til å vokse med

Enklere IT: innkjøp, fakturering, lisenshåndtering og support

Sammen med en rekke smarte tilleggstjenester som EDI, lisenshåndtering, finansieringsløsninger, førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilby deg en mye enklere IT-hverdag.

Les mer

Finansiering

Leie- eller rammeavtale. Et lønnsomt alternativ til kontantkjøp.

For de fleste bedrifter er det bruk, ikke eierskap, av IT-utstyr som skaper verdi i virksomheten. Samtidig bør selskapets penger være tilgjengelig for investeringer som kan gi avkastning på kort og lang sikt. Av blant annet disse grunnene, velger mange bedrifter å leie IT-utstyr hos oss i stedet for å kjøpe det kontant. Å leie er lønnsomt fordi det sparer både tid og penger.

Hos Dustin kan du finansiere alle dine innkjøp, fra maskinvare og programvare til tjenester og løsninger. Avhengig av innkjøpene dine i løpet av et år, tilbyr vi to finansieringsmuligheter:

Hvem?

For alle som ikke vil eie IT-utstyr.

Hvordan?

Du søker om en leieavtale i kassen på dustin.no. Du velger om du vil leie i 24 eller 36 måneder. Etter godkjent kredittvurdering, vil du få en leieavtale via e-post for signering. Alt er klart innen et minutt.

Hvorfor?

Ingen kontantbetaling, og leieavtalen påvirker ikke selskapets andre kreditter. Du kan benytte deg av bankens kredittramme til andre investeringer. Enkel administrering når alle innkjøp er samlet i en avtale. Oversikt over kostnader med en faktura per betalingsperiode. Oppretthold likviditet og soliditet.

Etterpå?

Etter kontraktsperioden kan du velge å returnere utstyret eller erstatte det med nytt. Det gamle utstyret identifiseres, slettes og resirkuleres/gjenbrukes på en miljøvennlig og sertifisert måte. Du kan også velge å fortsette å leie utstyret eller kjøpe det til gjeldende markedsverdien.

Hvem?

For alle våre kunder som finansierer minst 300 000 NOK per år.

Hvordan?

Bedriften inngår en avtale med en avtalt grense på minst 6 måneder, finansiering for 24 eller 36 måneder. Alle ordrene samles og starter kvartalsvis.

Hvorfor?

I tillegg til fordelene som en leieavtale tilbyr, gir en rammeavtale også enklere administrering takket være færre fakturaer (fakturering skjer en gang i kvartalet). Bedre cashflow og kredittid.

Etterpå?

Etter kontraktsperioden kan du velge å returnere utstyret eller erstatte det med nytt. Det gamle utstyret identifiseres, slettes og resirkuleres/gjenbrukes på en miljøvennlig og sertifisert måte. Du kan også velge å fortsette å leie utstyret eller kjøpe det til gjeldende markedsverdi.

Hvordan vi løser store utfordringer

Norlandia

For barnehage- og omsorgsselskapet Norlandia er det grunnleggende at alle enhetene deres har en god digital plattform. Alt fra datamaskiner til 3D-skrivere. Før var IT-utstyret varierende og vanskelig å vedlikeholde. En skreddersydd nettbutikk fra Dustin ble løsningen.

Les mer
Christine Haver

Health & Fitness Nordic

Les mer om hvorfor Health & Fitness Nordic med varemerkene SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, SAFE og HiYoga valgte Dustin fo rå levere alle klientene i tillegg til infrastruktur og Azure-tjenester.

Les mer

Apotek1 Gruppen

Apotek1 Gruppen digitaliserte virksomheten sin med Dustin som partner.

Les mer

Noen av kundene våre

Med Dustin kan du føle deg trygg med en sterk etisk kodeks og dype røtter i bærekraftinitiativer.



Ansvarlig produksjon

Mål: 100 prosent av våre leverandører, der det totale innkjøpsvolumet overstiger 200.000 kroner eller tilsvarende per år, vil påta seg forpliktelsene i Dustins adferdskodeks for leverandører.



Reduserer klimapåvirkning

Mål: Vi vil redusere vår klimapåvirkning med 40 prosent innen 2020 sammenlignet med 2014/15.



Ansvarlig ressursbruk

Mål: Vi vil ha resirkulert 140.000 solgte produkter innen 2020.



Forretningsetikk og korrupsjon

Mål: 100 prosent av våre forretningsområder skal gjennomgå en risikovurdering av forretningsetikk og antikorrupsjon. 100 prosent av rapporterte hendelser skal følges opp.



Mangfold og likestilling

Mål: Dustin arbeider kontinuerlig for å oppnå en jevn kjønnsbalanse på alle nivåer i organisasjonen. Målet vårt er å oppnå en 40/60 kjønnsbalanse (kvinner/menn) i løpet av 2020.

Ansvarlig ressursbruk

Datamaskiner, mobiler og andre IT-produkter som vi tar tilbake og som kan brukes, får ofte et nytt liv hos andre bedrifter, i skoler eller hos privatpersoner. De produktene som ikke fungerer, resirkuleres på en ansvarlig måte.

Gjenbruk

Å gjenbruke elektronikk er bra for miljøet og lønnsomt for bedrifter. Derfor har Dustin utviklet en gjenbrukstjeneste der vi gir gamle IT-produkter muligheten til et nytt liv.

Tjenesten har blant annet fordoblet antall gjenbrukte produkter i løpet av fjoråret, og til dags dato har 64 288 produkter blitt gjenbrukt siden 2014/15.

Forest

Miljø og bærekraft

Som en av de ledende IT-leverandørene i Norden, har vi mulighet for å bidra til en bærekraftig samfunnsutvikling; økologisk, økonomisk og sosialt. Skritt for skritt strever vi etter å redusere vår egen, våre kunders og leverandørers påvirkning på klima og mennesker.

En viktig satsing for oss er de fabrikkinspeksjoner vi foretar, både blant de fabrikker som produserer Dustins egne produkter, men også for å sikre at våre leverandører etterlever våre krav.
Les vår bærekraftsrapport her

Etik

Vår visjon er å være kundens førstevalg og å sette standarden for effektiv IT. For å være et pålitelig selskap arbeider vi kontinuerlig på en etisk og ansvarlig måte med en åpen og gjennomsiktig dialog med våre interessenter.

Dustins oppførselskode inneholder våre verdier og forretningsprinsipper og beskriver vårt engasjement for å gjøre forretninger på en ansvarlig, effektivt og transparent måte.

Les vår oppførselskode her

Vil du vite mer om tjenesten?

Kontakt oss på [email protected] eller telefon 21 04 40 40.

Man–fre
08.00–16.00