Det skal være enkelt å kjøpe IT-produkter fra Dustin, og det skal gå raskt å få hjelp hvis uhellet skulle være ute. Med Dustins trygghetsavtale sørger dere for at IT-utstyret er forsikret mot uforutsette hendelser som fallskader, fuktskader, tyveri og lignende. Les mer om hva som dekkes i forsikringsvilkårene.
I tillegg til lovbestemte rettigheter er det bedriftsforsikringer som dekker uforutsette hendelser på kontoret og på forretningsreiser. Hva disse forsikringene dekker varierer mellom ulike forsikringsselskaper og hva slags forsikringsavtale som er tegnet, men ofte har vanlige forskringer en rekke begrensninger ved produktskader.
Mange forsikringer gir fradrag i erstatningen på bakgrunn av produktets alder. Dustins trygghetsavtale har ingen aldersfradrag i forsikringsperioden, noe som betyr at dere alltid har rett til full erstatning tilsvarende produktets verdi. Forsikringspremien øker heller ikke ved en skademelding, og det påløper derfor ingen uventede kostnader.
Velger dere å si opp forsikringen i løpet av de første 60 dagene, får dere hele premien tilbake. Skulle dere på et senere tidspunkt velge å si opp en forsikring som er betalt på forskudd, opphører avtalen umiddelbart og dere får en forholdsmessig tilbakebetaling for gjenværende forsikringsperiode.
Tabellen nedenfor viser forskjellene mellom Dustins trygghetsavtale og andre forsikringer.
Dustins trygghetsavtale | Bedriftsforsikring | Garanti | |
---|---|---|---|
Tyveri | |||
Innbrudd | |||
Tap | |||
Lynnedslag | |||
Fallskade | |||
Vannskade | |||
Brann | |||
Andre hendelser som skyldes eksterne forhold | |||
Funksjonsfeil i garantiperioden | |||
Funkjsonsfeil utenfor garantiperioden |
inkluderter kanskje inkluderter ikke inkludert
Som kunde hos Dustin er produktene du kjøper dekket av produsentens garanti. Garantiperioden varierer avhengig av produkt og produsent, men er vanligvis mellom ett og to år. Du er dessuten beskyttet av kjøpsloven, som gir flere rettigheter ved eventuelle fabrikasjonsfeil på det kjøpte produktet. Disse forsikringene omfatter imidlertid en del begrensninger når det gjelder produktskader.
1. Hvis uhellet skulle være ute, er det enkelt å melde skade her.
2. Svar på skademeldingen foreligger innen 24 timer.
3. Dere sender inn skadet produkt.
4. Vi kontrollerer at skademeldingen kan godkjennes endelig i henhold til forsikringsvilkårene.
5. Dere betaler egenandelen.
6. Hvis skaden kvalifiserer for erstatning, skjer erstatning i form av enten reparasjon eller utskifting.
Prisen på forsikringen avhenger av hvilket produkt som forsikres.
Prosessen kan variere avhengig av produsenten av det forsikrede produktet.