Kundecase

Slik fikk Trustpilot et trygt IT-miljø

Hos Trustpilot kan alle dele gode og dårlige kundeopplevelser på nettet. Selv har de bare gode erfaringer med Dustin, som alltid er fleksible og leverer raskt.

Trustpilot er et av Europas raskest voksende IT-selskaper, og er nå i ferd med å etablere seg også på det britiske og amerikanske markedet. Med Trustpilots uavhengige og åpne plattform er det enkelt å finne ut om du kan stole på et firma, før du kjøper noe av dem.

– Vi har opplevd en periode med kraftig vekst, noe som stiller høye krav til virksomheten, forteller Tonni Buur, Trustpilots supportsjef med internt IT-ansvar.

Dustin har siden 2011 levert mesteparten av Trustpilots infrastruktur, blant annet bærbare datamaskiner, brannmurer og nettverksutstyr. Nylig leverte de ti bærbare maskiner til det nye salgskontoret i London. Ifølge Tonni har Dustin alltid vært flink til å foreslå rett løsning til rett tid.

– Da vi flyttet til nye kontorer i København i 2011, hadde vi stort behov for en god nettverksinfrastruktur. Vi hadde rundt 25 ansatte, og siden da har selskapet vokst raskt. Dette medførte en rekke utfordringer, blant annet utskifting av utdaterte kabler, fordi kapasiteten ganske enkelt var for lav.

– Vi forklarte Dustin hvilke behov vi hadde, og de kom straks med gode forslag til ulike løsninger. Etter inngående diskusjoner om fordeler og ulemper kunne vi raskt fatte en beslutning, sier Tonni.

Tillit og fleksibilitet er viktige faktorer hos Trustpilot.
– Fleksibilitet er viktig i jobben vår. Siden det meste av infrastrukturen befinner seg i nettskyen, kan vi jobbe overalt. Vi trenger denne fleksibiliteten, spesielt fordi stadig flere medarbeidere ikke nødvendigvis er fast plassert på et kontor, fortsetter Tonni.

Det er også grunnen til at Trustpilot bare har to typer datamaskiner: Lenovo for medarbeidere som trenger mobil kapasitet, og HP Spectre for de øvrige. Det gjør det lettere for Dustin å gi hurtig og pålitelig service.

Kjapp respons.
– Siden Dustin kjenner infrastrukturen vår godt, kan de jobbe både forebyggende og rykke ut i akutte situasjoner. Hvis vi har tekniske spørsmål, hjelper de oss med det samme, og hvis vi behøver ti nye datamaskiner på kort varsel, fikser Dustin det også, sier Tonni.


Tekst: Per Gregersen
Foto: Christian Andersson