Produktene deres må fungere i opptøyer og eksplosjoner. Multinasjonalt og på farten. Trygt og uten nedetid. Dustin er IT-partneren som gjør det mulig.
Lengde: 1:59
Sikkerhet er et sentralt begrep i INVISIOs virksomhet. Dette gjelder spesielt for politiet og militæret, som hver dag er avhengig av INVISIOs hørselsvern og kommunikasjonsutstyr i kritiske situasjoner i verdens problemområder.
– Kundene våre kan havne i situasjoner med høye støynivåer, som opptøyer eller til og med eksplosjoner. Det er viktig at kommunikasjonen er krystallklar selv når omgivelseslyden overstiger 85 desibel, forklarer INVISIOs finansdirektør Thomas Larsson.
INVISIO leverer både headset, bærbare individuelle kontrollenheter og systemer som kobler enhetene sammen, nettopp for slike situasjoner.

Alt har bare fungert.
Våre tjenester innen IT
Problemfri tjenester, innovativ teknologi og system du kan stole på, døgnet rundt.
Les mer om tjenestenOm INVISIO
INVISIO leverer hørselsvern og kommunikasjonsløsninger til organisasjoner og ansatte som jobber i sikkerhetskritiske situasjoner med risiko for høye støynivåer. Dette har de jobbet med siden 2008. De har i dag rundt 200 ansatte, hvorav halvparten er basert i Danmark og resten er spredt rundt i resten av verden. Selskapet har langvarige relasjoner med kundene sine, som dansk og svensk politi samt forsvarsstyrker i flere land.
Slik ble det mulig
Utfordring
INVISIO trengte en IT-partner som kunne matche selskapets globale vekst over tid. Med en skalerbar og svært stabil IT-løsning. De har også ønsket å kunne fokusere 100 prosent på sin kjernevirksomhet og dermed unngå å bruke interne ressurser på IT-drift og -prosesser.
Løsning
INVISIO har satt ut IT til Dustin, inkludert all drift. I tillegg har Dustin den innsikten som trengs for å gi INVISIO råd om IT-sikkerhetsspørsmål og andre forretningskritiske faktorer.
Resultat
Gjennom et langsiktig samarbeid har Dustin utviklet INVISIOs virksomhet. Dette gjøres blant annet gjennom en stabil og sikker IT-infrastruktur, som strekker seg globalt. Dustin bidrar også til INVISIOs vekststrategi ved å proaktivt gi selskapet råd, slik at IT-strategien understøtter INVISIOs vekstmål.

Sikkerhet var nøkkelen til å kunne utvide
INVISIOs vekst tok av for alvor i 2013 da det amerikanske militæret la inn sin første, store ordre. Sikkerhet ble enda viktigere. Det var med dette utgangspunkt at INVISIO valgte å samarbeide med Dustin. Det handlet om å hjelpe til med den driftssikkerheten som krevdes når bedriften vokste over landegrensene. Og for å utvikle en så sikker IT-løsning at INVISIO fikk den nødvendige NIST-sertifiseringen for cybersikkerhet.
– Dustin har vært en pålitelig partner i vårt arbeid med å oppnå sertifiseringen. Vår cybersikkerhet er satt ut til en tredjepart. Dustin har tatt på seg rollen som vår sparringspartner i utvelgelsen av tredjeparten og for rådgivning om løsningen. Det betyr at vi i dag kan levere til blant annet USA, noe som har vært avgjørende, sier Thomas Larsson.
Modernisering driver veksten
Det konstante behovet for bedre teknologi, og modernisering av politiet og militæret, har drevet INVISIOs vekst. Selskapet har vokst fra tjue ansatte til rundt to hundre over hele verden. Halvparten av de ansatte er i København og resten er spredt over USA, Frankrike, Italia og Asia, for å nevne noen.
– En stor andel av medarbeiderne våre reiser konstant eller jobber hjemmefra. Derfor har vi hatt et krav om at vår IT-leverandør kan garantere oss at IT-systemene holder tritt med veksten og samtidig er helt stabile i drift – globalt. Og sånn har det vært hele veien med Dustin. Alt har bare fungert.
Jobber med kjernevirksomheten – ikke med IT
Samarbeidet med Dustin har også gjort det mulig for INVISIO å fokusere hundre prosent på sin kjernevirksomhet. En støtteperson fra Dustin har vært på hovedkontoret to dager i uken.

– Vi ønsker å være ledende på vårt teknologiområde og fokusere helt på våre kunders behov. Vi har ikke hatt noe ønske om å bli gode på IT-drift og IT-utvikling. Derfor har det vært viktig for oss å kunne sette ut alle IT- og hostingtjenester til Dustin uten å måtte bekymre oss, sier Thomas Larsson.
På vei inn i fremtiden
På samme måte som Dustin har vært en del av INVISIOs utviklingsreise fra starten, står Dustin nå på sidelinjen i forbindelse med neste utvidelse. I fjor kjøpte INVISIO opp det britiske selskapet Racal Acoustics for å ytterligere styrke sin posisjon i markedet.
– Vi har nå en stor jobb foran oss med å integrere selskapet i INVISIO, ikke minst på IT-området. Det kommer til å ta tid fordi det må gjøres riktig med tanke på sikkerhet, og her trenger vi naturligvis Dustins bidrag.

Alt har bare fungert.
Våre tjenester innen IT
Problemfri tjenester, innovativ teknologi og system du kan stole på, døgnet rundt.
Les mer om tjenestenOm INVISIO
INVISIO leverer hørselsvern og kommunikasjonsløsninger til organisasjoner og ansatte som jobber i sikkerhetskritiske situasjoner med risiko for høye støynivåer. Dette har de jobbet med siden 2008. De har i dag rundt 200 ansatte, hvorav halvparten er basert i Danmark og resten er spredt rundt i resten av verden. Selskapet har langvarige relasjoner med kundene sine, som dansk og svensk politi samt forsvarsstyrker i flere land.
Slik ble det mulig
Utfordring
INVISIO trengte en IT-partner som kunne matche selskapets globale vekst over tid. Med en skalerbar og svært stabil IT-løsning. De har også ønsket å kunne fokusere 100 prosent på sin kjernevirksomhet og dermed unngå å bruke interne ressurser på IT-drift og -prosesser.
Løsning
INVISIO har satt ut IT til Dustin, inkludert all drift. I tillegg har Dustin den innsikten som trengs for å gi INVISIO råd om IT-sikkerhetsspørsmål og andre forretningskritiske faktorer.
Resultat
Gjennom et langsiktig samarbeid har Dustin utviklet INVISIOs virksomhet. Dette gjøres blant annet gjennom en stabil og sikker IT-infrastruktur, som strekker seg globalt. Dustin bidrar også til INVISIOs vekststrategi ved å proaktivt gi selskapet råd, slik at IT-strategien understøtter INVISIOs vekstmål.
Tekst: Nana Balle
Bilde: Malthe Sommerlund Moestrup