Infrastruktur

Å lytte er nøkkelen til å lykkes med kundens IT-løsning

Nøkkelen til å lykkes med en IT-løsning er å tilpasse den etter kundens behov. For dette kreves det at man er lydhør, mener Jesper Folkmann, teknisk lead på Dustin Managed Hosting Services i Danmark.

Når Furuno i Danmark ville oppdatere sitt maritime opplæringssystem ved å utvide den lokale klasseromsundervisningen til å bli en verdensomspennende utdanning på nett, tok selskapet kontakt med Dustin og ba om eksperthjelp.

Jesper Folkmann i Dustin var den som ledet arbeidet med å finne en løsning.

– Furuno etterlyste en serverbasert digital løsning der brukerne kunne logge på uansett hvor i verden de befant seg. Selskapet skulle både kunne assistere og overvåke brukeren i løsningen, sier han.

Dustin og Furuno jobbet tett sammen i den første tiden, og de kom sammen fram til løsningen. For Jesper Folkmann var det viktig å bruke mye tid på å få innsikt i hva Furuno trengte.

En serverløsning fra Dustin

En lokal treningsstasjon med en PC samt en serverløsning ble levert av Dustin, og Furuno bidro med programvare og et spesialskrivebord som kunne simulere skipets kommandobro.

I begynnelsen av implementeringen ble systemet imidlertid rammet av en rekke barnesykdommer.

– Vi hadde problemer med webkameraene og langdistanseoppkoblingene i starten, men vi fikk løst problemene, sier Jesper Folkmann.

Slik løste Dustin IT for Furuno.

Seks år senere kjøres programvaren på Dustins server med omtrent 100 prosents oppetid, og Dustin står klar med support om noe uforutsett skulle skje med både programvare og maskinvare.

For Dustin er det viktig å møte hver enkelt kundes ulike forutsetninger og ønsker, ifølge Jesper Folkmann.

– Vi tar oss alltid tid til å bli kjent med kunden for på den måten å oppnå best mulig løsning. Slik bygger man alltid relasjoner, sier han.

Vil du også ha hjelp med å finne en tilpasset IT-løsning?

Jeg vil bli kontaktet

jesper folkmann

Jesper Folkmann, Teknisk lead, Dustin.

Les mer om Dustins tilbud om IT-tjenester og -løsninger.

3 januar 2019

Tagger