Kundecase

Skybasert IT-tjeneste har forenklet vår hverdag

Veksthuset rekruttering og bemanning har fått en lettere hverdag med Dustin. Nå kan selskapet bruke mer tid på sin kjernevirksomhet.

Veksthuset rekruttering og bemanning har seks avdelingskontorer i Norge og har valgt å bruke Dustin som sin IT-leverandør.

– Vi har ikke hatt fokus internt på IT og har heller ingen kunnskap. For å få en helhetlig IT-løsning valgte vi en partner som kunne stå for all infrastruktur når det gjelder IT, forteller daglig leder Christian Amundsen.

I tillegg er Dustin leverandør av alt utstyr de trenger.

– Vi kjøper all programvare fra Dustin og de hjelper oss også til å tenke ut hva vi trenger. De har gode priser sammenlignet med andre, og alle våre kontorer får det de trenger.

Leverer skreddersydde løsninger

Christian Amundsen måtte selv erstatte en hel IT-avdeling før han tok i bruk Dustin.

– Tidligere ringte de ansatte meg når det var problemer med data og IT, og da måtte jeg ut og finne det vi trengte samt sørge for riktige lisenser.

I dag er Amundsen lettet over at han har overlatt dette til Dustin.

– Dustin sørger for at vi har de programvarene, lisensene og den type maskinvare vi trenger, og de har skreddersydd løsninger for oss. Når vi får en ny ansatt eller trenger en form for IT-løsning ringer vi Dustin, så fikser de det. Vi har fått et system som fungerer veldig bra for oss, sier Amundsen.

Skybasert IT-driftstjeneste

Veksthuset har også tatt i bruk Cloud Client, en skybasert IT-driftstjeneste som gjør hverdagen enklere for Veksthuset.

– Dette gjør at systemene fungerer uansett hvor vi er i Norge. Om en av maskinene har låst seg eller ikke fungerer optimalt løser Dustin dette fjernstyrt, forteller Amundsen.

Med Cloud Client kan Veksthuset fokusere på sin egen virksomhet uten at de trenger å tenke på drifts- og sikkerhetsspørsmål.

Sømløst samarbeid

Ekstra fornøyd er Amundsen med at de bruker mindre tid på å fikse IT-relaterte problemer selv og at han kan bruke mer tid på jobben han skal gjøre.

– Vi har ikke noe nede-tid med våre maskiner, noe vi ofte hadde tidligere. Og er det problemer så får vi det fikset med en gang. Nå har vi hatt Dustin i ett år og vi har ikke hatt et eneste stopp på noe av utstyret vårt.

Når to selskaper skal starte opp et samarbeid kan det ofte være litt misforståelser og kommunikasjonsutfordringer i begynnelsen. Det har ikke vært tilfelle med Veksthuset og Dustin.

– Samarbeidet har gått som smurt fra dag én! Vi hadde en veldig hyggelig representant fra Dustin som leverte alt til oss. Han føler nok nå at han er litt lokal her. Han satte også opp det trådløse systemet og har vært en konsulent med tanker på hva slags utstyr vi trenger.

Ønsker du å vite mer?

Gå inn på dustin.no/tjenester eller kontakt oss her.

Dette hjalp Dustin Veksthuset med:

  • Interne IT-løsninger
  • Raskere systemer
  • Gode priser på IT-utstyr
  • Fullstendig supportavdeling
  • Beskyttelse for utstyret
  • PC-problemer i hverdagen blir løst umiddelbart
  • Leverer rapport en gang i måneden på hva de har gjort

Dustin sørger for at vi har de programvarene, lisensene og den type maskinvare vi trenger.

Christian Amundsen, Daglig leder, Veksthuset.

Slik ble det mulig

Utfordring

Manglet både internt fokus og IT-kunnskap, og søkte en komplett IT-løsning som kunne stå for all infrastruktur.

Løsning

Dustin har skreddersydd med programvare, lisenser og utstyr som Veksthuset trenger. Tjenesten Cloud Client, ved dataproblemer kan Dustin løse det på avstand. Heldekkende support.

Effekt

Mer tid til annet enn IT-relaterte problemer. Ingen nedetid på IT-utstyret. Problemer løses direkte.