Strategi og lederskap

Mer effektivt samarbeid med Microsoft Teams

I dag samarbeider vi mer på arbeidsplassen enn noen gang før. En studie fra Harvard Business Review av 2016 viser at tiden vi bruker til prosjekt og arbeidsgrupper i løpet av få år har økt med 50 prosent. Ingenting tyder på at denne trenden har stoppet. Arbeidet har også endret seg på andre måter. På dagens arbeidsplasser er det en større blanding av ulike roller, og det er et økt krav om mobilitet hos de ansatte. De ønsker å arbeide på forskjellige steder, være mer dynamiske og kunne jobbe når de er mest kreative.

Verktøy som hjelper og som ikke er et hinder for produktiviteten

Endrede arbeidsmåter gjør at det det er viktigere for bedrifter å skape gode grupper av ansatte. Gruppene trenger også de rette verktøyene for å prestere bra.

Men med mange ansatte kan det finnes en viss grad av systemtretthet. De orker ikke å lære seg nok et verktøy. Det er viktig å huske at et bra samarbeidsverktøy skal gjøre det lettere for de ansatte – ikke utgjøre et hinder for produksjonen.

Hvis dere i dag arbeider i Office 365 på arbeidsplassen, har dere tilgang til et veldig enkelt og intuitivt samarbeidsverktøy – Microsoft Teams. Microsoft Teams er enkelt å begynne å bruke fordi verktøyet ligner på de programmene du allerede kjenner og jobber med hver dag, som f.eks. Word, Excel og OneNote.

Hva er Microsoft Teams?

Microsoft Teams er et nettbasert samarbeidsverktøy, der alt gruppen arbeider med, er samlet på ett sted. Her kan du diskutere, samle relevante dokumenter, lage rapporter og holde møter. Med Microsoft Teams trenger ikke medarbeiderne å bruke tid på å gå ut og inn av forskjellige programmer og systemer, men kan alltid bli og arbeide i teams.

Hvordan fungerer Microsoft Teams?

Grunnlaget for Teams er et felles arbeidsområde for hele gruppen, der ulike funksjoner samles i faner. I «startfanen» finnes chatten. I en annen fane samler du dokumenter som dere kan arbeide sammen med i sanntid. Hvis du vil opprette rapporter, kan du legge til en kategori for Power BI. Dere legger bare til de funksjonene dere trenger.

Medlemmenes kalendere er synlige fra Teams slik at dere enkelt kan avtale møter. Du kan også ringe til medlemmene eller starte konferanser direkte fra Teams. Du kan også koble til applikasjoner utenfor Office, for eksempel tredjepartsprogrammer som Dropbox og sosiale medier.

Fremtidens samarbeidsverktøy

Microsoft Teams er et godt eksempel på hvordan vi skal arbeide i fremtiden. Å arbeide med innovative samarbeidsverktøy innebærer store fordeler for både selskapet og gruppen, og Microsoft Teams er også intuitivt og enkelt å lære. Teams er også det verktøyet vi selv arbeider med på Dustin.

Finn ut mer om hvor enkelt og intuitivt det er å arbeide med i Teams. Dustin gjennomfører en workshop med teamet ditt. Meld din interesse for å få flere opplysninger.

Les mer:
Motiver dine medarbeidere for å komme i gang med Microsoft Teams
Enklere lagring og behandling av informasjon med Microsoft Teams
Bedre sikkerhet med Microsoft Teams som samarbeidsverktøy
Microsoft Teams - Et nytt verktøy for et mer effektivt samarbeid
Samarbeid enklere med Teams

Mer effektivt samarbeid med Microsoft Teams

18 oktober 2018

Tagger