Arbeidsplass

Skyløsning avlaster IT-staben

Digitale pakkeløsninger som vedlikeholdes eksternt, blir stadig mer populære. Det er lettvint og fordelaktig både når det gjelder driftssikkerhet og kostnadseffektivitet.

Få ting drar ned arbeidstempoet så mye som dataproblemer. For å få et problemfritt digitalt miljø velger stadig flere bedrifter derfor å abonnere på ferdige pakkeløsninger som inkluderer IT-drift og vedlikehold.

Som eksempel kan nevnes Microsoft-produkter, som lenge ble kjøpt enkeltvis før de ble pakket sammen i Office 365.

Hjelp for bedrifter som mangler interne IT-resurser

Dustins Cloud Client er en videre­føring av den utviklingen, og pakken inneholder både Office 365 og IT-driftstjenesten Klient som tjeneste.

Det betyr at brukerne får alle fordelene med Office 365, blant annet tilgang til dokumenter, ­kontakter, kalender og e-post fra alle tilkoblede datamaskiner. Samtidig slipper de selv å foreta aktive valg og lete etter svar på IT-spørsmål. I tillegg har de omfattende og rask tilgang til kundestøtte. Cloud Client-brukerne kan ta kontakt via telefon, e-post eller et ikon i verktøyfeltet og få hjelp med sin egen arbeidsmaskin.

– Det at den daglige driften og vedlikeholdet av datamaskiner tas hånd om eksternt av Dustin, avlaster IT-avdelingen og er til stor hjelp for bedrifter som ikke har interne IT-ressurser, sier Jonas Kjellkvist, Service Product Manager hos Dustin.

Vil du vite mer? Gå inn på dustin.no/tjenester/software/office-365.

Fordeler med Cloud Client for bedrifter

  • Enklere og mer effektiv databruk. Drift, vedlikehold og oppdateringer foretas automatisk av Dustin.
  • Effektiv kundestøtte. Maks to minutters ventetid i telefonen, og feilsøking påbegynt i løpet av 30 minutter.
  • Office 365. Uunnværlige programmer for alle virksomheter.

Foto: Getty Images